Pages

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • RSS Feed

dinsdag 30 juli 2013

Mexico

1 opmerking:
 
Al jaren voel ik een sterke aantrekkingskracht tot Mexico. Ik weet niet precies waardoor het komt. Natuurlijk heb je de prachtige witte stranden, de geschiedenis van de Maya's en de Azteken, de overweldigende natuur. Maar volgens mij komt het door de mensen en de gekke dingen die ze doen. Mexico is het land van de worstelaars, Cinco de Mayo en vooral veel kleur. Ik hou van kleur.
Uiteraard ga ik eerst even chillen op het strand. Nederlanders gaan naar Cancún of Playa del Carmen. Amerikanen gaan naar Tijuana. Doe mij maar Acapulco, daar gaan de Mexicanen uit de stad naartoe. Brede, zonovergoten stranden voor overdag, druk uitgaansleven voor 's avonds. Ondertussen lekker Corona'tjes drinken en mee dansen met de mariachi's. Een paar dagen is genoeg, strandhangen is niet per se mijn ding. Door naar Mexico City, het zakelijke hart van Mexico (voor zover dat bestaat). Niet voor de saaie dingen natuurlijk en je moet oppassen voor de gevaarlijke dingen, want deze stad is volgens mij best wel eng. Mexico City wil ik zien omdat het één van de dichtstbevolkte steden ter wereld is, er wonen meer dan 20 miljoen mensen in een gebied zo groot als de provincie Utrecht. Ik ben benieuwd hoe zoiets eruit ziet met zo'n kleurrijk volk. Uiteraard zou ik in mei gaan, zodat ik Cinco de Mayo kan meemaken op de plek waar het 't meest leeft. Iedereen trekt z'n gezelligste outfit aan en gaat de straat op. Misschien is er nog zo'n gekke worstelwedstrijd op straat, wie weet. 
Ik zou een auto huren om ook buiten de stad te kunnen zien hoe het eraan toe gaat. Zijn de mensen daar anders (waarschijnlijk), is het eten er lekkerder (hoogstwaarschijnlijk)? In dit gebied zouden ook de Azteken hun sporen moeten hebben achter gelaten. Altijd leuk om te zien. De Maya tempels liggen helaas nergens in de buurt, dus het wordt misschien een saai ritje, maar je kan Chichén Itzá niet overslaan als je dan toch in Mexico bent. Ik heb er zoveel over gezien op Discovery, nu wil ik het ook wel eens in het echt zien. De slang die op een bepaald tijdstip van de trap af lijkt te kronkelen, doordat de zon een geweldig uitgedachte schaduw werpt op de balustrade, daar moet ik bij zijn. Gebeurt helaas maar twee keer per jaar. Goed plannen deze trip dus. Omdat er maar weinig mensen wonen op de route vanaf Mexico City, is de natuur waarschijnlijk magisch. Me een paar dagen vergapen aan wilde bossen en droge woestijnen, klinkt niet slecht. En vanaf Chichén Itzá is het nog maar een klein stukje naar Cancún.

1 opmerking:

  1. This page really has all of the info I wanted concerning this subject and didn't know who to ask.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Je ziet deze zsm op de site verschijnen.

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff