Pages

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • RSS Feed

maandag 26 augustus 2013

USA - deel 2

4 opmerkingen:
 
In het tweede deel van mijn grote USA reis gaan we richting het westen. We reizen door 16 staten en leggen hemelsbreed zo’n 2000 km af. Het grootste gedeelte van deze tocht is best wel saai, met uitgestrekte stukken niks. Zo begint dit stuk bijvoorbeeld in Ohio, waar weinig gebeurt. Ik wil zsm door naar Detroit, de eerste grote stad van Deel 2. 
Niet dat Detroit me zo’n leuke stad lijkt, maar ik was jarenlang fan van Eminem en ik wil wel eens zien of hij het echt zo slecht had daar op 8 Mile. Detroit is ook de stad van Motown, het platenlabel van Marvin Gaye, Stevie Wonder en de Supremes. Het originele gebouw waar Berry Gordy zijn droom in vervulling zag gaan, is nu een museum. In de omgeving kun je vast ook genieten van de invloed die Motown met zijn muziek op de stad had. Ik denk aan gezellige barretjes waar je kunt dansen op Through the Grapevine met een whiskey’tje in je hand. Nu ik het toch over muziek heb; de volgende stop wordt Gary, Indiana, de geboorteplaats van The King of Pop. De stad heeft hier volgens mij niks mee gedaan, maar ik wil wel eens zien wat Joe Jackson zo dwars zat. Hij wilde zo graag weg uit Gary dat hij zijn zoons tot tranen toe drilde totdat ze grote sterren waren. 
Niet ver van Gary ligt de stad die ik echt heel graag wil meemaken: Chicago (hoofdfoto). Deze geweldige metropool heeft alles waar ik van hou: een indrukwekkende skyline, veel groen, cultuur, maar ook het beste en meest onverwachte: strand! De architectuur is hier fantastisch en heel gevarieerd, alle stijlen kun je hier bewonderen. En dat doe je het beste vanuit een bootje over de Chicago River. Je vaart zo tussen de wolkenkrabbers door en krijgt de stad vanuit een unieke positie te zien.
Normaal hou ik niet van dierentuinen, maar de Lincoln Park Zoo wil ik wel zien. Geopend in 1868 en nog steeds het grootste, gratis, openbare park van Chicago. Heerlijk om een dagje doorheen te wandelen.
Chicago is de geboorteplaats van housemuziek en in de zomer zijn er 200 gratis festivals waar je helemaal los kan gaan. Ga ik doen. In de winter moet je binnen blijven, want dan is het hier ijzig koud. Chicago’ers zitten dan in de kroeg baseball wedstrijden te kijken. Klinkt gezellig.
Pizza is één van mijn favoriete gerechten en de deep dish pizza komt hier vandaan, een rijkelijk belegde pizza met extra dikke bodem. Uitzoeken waar ze de lekkerste serveren wordt een vast avondritueeltje tijdens mijn verblijf in deze superstad.
Vanaf hier gaan we door richting west, maar door een schijnbaar saai gebied. Dit lijkt me echter wel dé plek om de Amerikaanse school spirit op te snuiven. Je kent vast wel de beelden van een sportwedstrijd op een typische high school: de marching band met alle muzikale talenten van de school, de cheerleaders, de jocks (sportievelingen) en de volle, juichende tribunes. Ik hou d’r van.
In Minnesota moet ik langs het door wolven bevolkte Voyageurs National Park en in South Dakota heb je de ravijnen in de Badlands. Ook de beroemde Mount Rushmore is hier, de berg met de vier uitgehouwen presidenten. Moet ik gezien hebben.
Daarna arriveer ik bij de Rocky Mountains, één van de mooiste berggebieden ter wereld. Dit was vroeger cowboy gebied en recentelijker het decor van instant filmklassieker Django Unchained (een western die zich afspeelt in het zuiden van Amerika). Regisseur Tarantino kon de epische landschappen van Wyoming niet weerstaan. In het hele Rocky Mountains gebied zijn veel national parks, zoals Yellowstone en Mesa Verde die allemaal de moeite waard zouden zijn. Ik wil ze allemaal zien en daarna skieën in Colorado. 

4 opmerkingen:

  1. A music trip and bring back good times, love to do that.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, wat leuk dat je mijn blog bent gaan volgen. Ik wil alvast meedromen en fantaseren want ook wij hebben nog een hele lijst van bestemmingen die we willen doen. Dus je hebt er ook een volger bij :-)

    Onze volgende reis is Californië. Voor op jouw lijst...Nieuw-Zeeland en Australië zijn 2 aanraders!

    Grts
    Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey! Bedankt voor je reactie en voor het volgen natuurlijk (kijk ook eens op Facebook https://www.facebook.com/Reisdromen).
      USA deel 3 gaat ook door Californië, wanneer gaan jullie? Ik zal je blog in de gaten houden!
      Nieuw Zeeland staat ergens in mijn top 10 dus die zal binnenkort ook wel langskomen!
      Groetjes

      Verwijderen
    2. Hoi! Volgend jaar (najaar) dus het is nog een hele tijd wachten :-). In januari de vliegtickets bestellen en dan kunnen we gaan plannen. Ik zal met veel belangstelling je review over California lezen, en hopelijk haal ik er wat tips uit :-)

      Grts
      Cindy

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie! Je ziet deze zsm op de site verschijnen.

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff